تداوم افزایش قیمت نفت با ایجاد ناامنی آمریکا در دریای سرخ
25 دی 1402 - 22:23
شناسه : 74159
0
درحالی‌که آمریکا و انگلیس همچنان به حملات خود به یمن ادامه می‌دهند و دریای سرخ را برای کشتی‌ها ناامن کرده‌اند، قیمت نفت به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد.
منبع : فارس
پ
پ

همچنان تاجران در حال رصد حملات آمریکا و انگلیس به یمن و خطرهای ناشی از این حملات و اختلال در عرضه نفت هستند؛ اینها قیمت نفت را در معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش داده است.

هر بشکه نفت برنت با ۱۱ سنت افزایش ۷۸٫۴۰ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳ سنت افزایش ۷۲٫۷۱ دلار معامله شد.

نفت برنت در روز جمعه ۱٫۱ درصد و نفت خام آمریکا نزدیک به یک درصد افزایش ارزش را ثبت کردند.

پس از اینکه آمریکا و انگلیس به یمن حمله کردند، هر ۲ شاخص نفتی هفته گذشته افزایش ۲ درصدی را ثبت کردند و به بالاترین رقم یک روزه در سال جاری میلادی رسیدند.

وارن پترسون، رئیس بخش تحقیقات کالا در بانک ING معتقد است، با توجه به تشدید اوضاع در (دریای سرخ) خطرات عرضه برای بازار وجود دارد. با این حال، تاکنون هیچ تاثیری بر عرضه نفت نداشته و من حدس می‌زنم برای تاثیر بر عرضه نفت به خشونت قابل‌توجهی نیاز داریم.

پس از اینکه آمریکا حملات جدیدی علیه یمن انجام داد، نیروهای مسلح این کشور اعلام کردند واکنش سخت و موثری به این حملات خواهند داشت.

مالکان چندین نفتکش، کشتی‌های خود را از دریای سرخ دور کردند و چندین نفتکش هم روز جمعه به دنبال این حملات مسیر خود را تغییر دادند؛ با این حال، تاجران همچنان واکنش ایران و تاثیر آن بر حرکت محموله‌ها در تنگه هرمز که مهم‌ترین نقطه عبور و مرور نفت در جهان است را رصد می‌کنند.

به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس، بعید است اتفاق خاصی بیفتد اما در صورت اختلال در تنگه هرمز، در ماه اول، قیمت نفت ۲۰ درصد گران می‌شود و احتمالا در یک اختلال طولانی،به صورت موقت ۲ برابر شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.