پایان صدرنشینی قیمت گوشت قرمز با واردات از ۸ کشور
29 دی 1402 - 18:28
شناسه : 74473
4
قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزیر جهاد کشاورزی از کاهش قیمت گوشت تا پایان سال با واردات گسترده و عرضه بیشتر در بازار خبر داد.
منبع : فارس
پ
پ

پیمان پاک، می‌گوید که قیمت گوشت شقه گوسفندی تا پایان سال به کیلویی ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تومان می‌رسد یعنی ۱۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

خریدار می‌تواند با پول ۴ کیلو الان، آخر سال ۵ کیلو گوشت بخرد.

به گفته قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزیر جهاد کشاورزی، واردات گسترده گوشت گرم و منجمد از ۸ کشور آغاز شده و ارز واردات را بانک مرکزی تامین کرده است.

قیمت گوشت شقه گوسفندی حدود دو ماه پیش در میدان بهمن تهران ۳۸۰ هزار تومان بود اکنون به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است در برخی مناطق تهران قیمت‌های بالاتری گزارش شده است.

بر اساس اعلام مرکز آمار سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۷ میلیون و سال قبل از آن ۱۶ میلیون راس دام روانه کشتارگاه ها شد که بخشی از آنها دام‌های مولد بوده‌اند در حالی که میانگین کشتار سالانه ۱۱ الی ۱۲ میلیون راس است.خشکسالی پشت هم یکی دو سال گذشته و افزایش هزینه دامدار به علت حذف ارز ترجیحی نهاده‌ها، عامل کشتار دام بیشتر بوده است.

به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تا پایان سال عرضه گوشت گوسفندی به ۳۰۰ تن در روز افزایش می یابد و ۳۰ هزار تن گوشت منجمد برزیلی هم وارد می‌شود.

این گوشت‌ها از کشورهای مغولستان، شرق اروپا، استرالیا، کنیا، ارمنستان، گرجستان و روسیه و آفریقای جنوبی وارد می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.