اسرائیل در بن بست
30 دی 1402 - 18:01
شناسه : 74584
3
حملات کور و ترور شخصیت های تاثیرگذار محور مقاومت نشان میدهد که رژیم صهیونیستی با یک بحران امنیتی، نظامی و سیاسی در اراضی اشغالی مواجه است که خروج از این بحران برای این رژیم به سادگی امکان پذیر نیست.
نویسنده : حسن هانی زاده/ کارشناس مسائل منطقه
پ
پ

 

اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در بمباران یک منطقه مسکونی در منطقه پر جمعیت المزه در غرب دمشق که به شهادت ۴ تن از مستشاران نظامی ایرانی وشماری از مردم سوریه شد نقض اشکار حاکمیت یک کشورمستقلی مانند سوریه تلقی می شود.

این اولین واخرین حمله هوائی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی سوریه نیست بلکه ماجراجوئی های رژیم صهیونیستی علیه کشورهای عضو محور مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت.

این حملات کور وترور شخصیت های تاثیر گذار محور مقاومت نشان می دهد که رژیم صهیونیستی با یک بحران امنیتی ،نظامی وسیاسی در اراضی اشغالی مواجه است که خروج از این بحران برای این رژیم به سادگی امکان پذیر نیست.

تجربه نیز ثابت کرده که رژیم صهیونیستی هر گاه با یک بحران داخلی مواجه شده تلاش کرده تا از رهگذر انتقال این بحران به خارج از اراضی اشغالی به نوعی از باتلاق داخلی خارج شود.

عملیات طوفان الاقصی که نزدیک به یکصد وده روزاست ادامه دارد یک بحران نفس گیر برای رژیم صهیونیستی تلقی می شود زیرا این رژیم در چند حوزه اطلاعاتی ،نظامی وامنیتی شکست های بزرگی متحمل شده است، این رژیم در طولب این مدت نتوانست یک دست اورد نظامی قابل قبولی داشته باشد بلکه با شکست های متعدد نظامی مواجه شده ضمن اینکه تلفات ارتش اسرائیل تا کنون بی سابقه بوده.

بر ایند گزارشها نشان می دهد که ارتش اسرائیل بیش از دو هزار کشته ،۷ هزار زخمی داشته و۹۰۰ تانک مرکاوا نیز منهدم شده واین در تاریخ جنگهای ۷۵ سال گذشته اسرائیل هر گز سابقه نداشته است.

علاوه بر این به دلیل فراخوان نزدیک به ۴۰۰ هزارتن از نیروهای ذخیره برای پیوستن به ارتش، اغلب ادارات ،کارخانه ها ومراکز صنعتی به حالت تعطیل در امده واین رژیم روزانه یک میلیارد دلار ضرر ناشی از تعطیلی مراکز صنعتی متحمل می شود.

از سوی دیگر موج نفرت جهانی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل کشتار مردم بیدفاع غزه گسترش یافته وحتی هم پیمانان این رژیم در کشورهای اروپائی نیز در حال فاصله گرفتن از اسرائیل هستند.

بروز شکاف در دیدگاه فرماندهان نظامی ورهبران سیاسی رژیم صهیونیستی وتظاهرات گسترده صهیونیستها علیه کابینه بنیامین نتانیاهو به دلیل ناکامی های سیاسی ونظامی ،از وجود یک بحران سیاسی داخلی حکایت دارد.

از این رو بنیامین نتانیاهو برای خروج از بحران های داخلی به سمت ترور شخصیت ها و انجام عملیات تروریستی کور علیه مردم وبمباران مناطق مسکونی در کشورهای محور مقاومت روی اورده است.اما این اقدامات تروریستی قطعا بهای سنگینی برای رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت واین رژیم را بیش از پیش وارد چرخه فروپاشی خواهد ساخت.

اقدام انصار الله یمن در توقیف کشتی های حامل اسلحه برای رژیم صهیونیستی در تنگه باب المندب وپرتاب موشکهای بالستیکی از سوی ارتش یمن به بندرگاه ایلات در اراضی اشغالی ،ارتش رژیم صهیونیستی را دچار فرسایش ساخته وتوان نظامی ارتش اسرائیل را بشدت کاهش داده.

ایران نیز به دلیل اقدام جنایتکاران ارتش رژیم صهیونیستی در ترور برخی فرماندهان نظامی در سوریه قطعا پاسخ کوبنده ای به رژیم صهیونیستی خواهد داد که البته ایران شتاب زده عمل نخواهد کرد بلکه این پاسخ در زمان ومکان مناسب صورت گیرد.

قدرت باز دارندگی هم پیمانان منطقه ای جمهوری اسلامی وتاکتیکهای میدانی محور مقاومت وانسجام موجود بین نیروهای مقاومت اسلامی در اراضی اشغالی فلسطین ،سوریه ،لبنان ،عراق ویمن قطعا در تعیین ساعت صفر برای وارد کردن ضربه مهلک بر پیکره رژیم صهیونیستی کاملا موثر است واین رژیم در اینده بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

منبع: فرهنگ ایرانیان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.