‌سپرده‌های خُرد از ‌بازار طلا و ارز‌ جمع می‌‌شود
14 بهمن 1402 - 10:10
شناسه : 75300
1
نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: از مزیت‌های انتشار اوراق گواهی سپرده خاص این است که می‌تواند سرمایه‌های مردم را از بازارهای سفته‌بازی مانند بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو، حفظ و خارج کند تا سودی تضمین‌شده به افراد ریسک‌گریز پرداخت شود.
منبع : فارس
پ
پ

‌شهاب جوانمردی اظهار کرد: بانک مرکزی اوراق گواهی سپرده خاص که با نرخ سود علی الحساب بانکی ۳۰ درصد سالانه منتشر می‌شود را ‌با هدف تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولید ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ‌این اوراق برای پروژه‌های خاص که سود‌آور هستند، تدارک دیده شده است، بیان داشت: با توجه به اینکه سیاست انقباضی برای کاهش تورم در کشور حاکم است، گواهی سپرده خاص به تامین مالی بنگاه‌هایی که پروژه‌های خود را برای جذب منابع معرفی کرده‌اند اختصاص می‌یابد، تا راحت‌تر بتوانند تامین مالی کنند.

این فعال اقتصادی با پیش‌بینی خروج ‌‌سرمایه‌های خرد از بازار طلا و ارز با اوراق گواهی سپرده خاص با سود ۳۰ درصد‌، عنوان کرد: این اوراق دید واقع‌بینانه‌تری به نرخ بهره دارد و علامت خوبی در اقتصاد به شمار می‌رود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: ‌خریدار اوراق متعهد می‌شود آن را تا یک سال نگهداری کند و اگر زودتر از یک سال پول خود را خواست، می‌تواند به بانک مراجعه و اصل پول به همراه سود ۱۲ درصدی را دریافت کند.

‌جوانمردی‌ تاکید کرد: یکی از مزیت‌های انتشار اوراق گواهی سپرده خاص این است که می‌تواند سرمایه‌های مردم را از بازارهای سفته‌بازی مانند بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو خارج و به سمت این اوراق جذب کند؛ البته افرادی که ریسک پذیری زیادی دارند ممکن است که در همین بازارهای سفته بازی حضور داشته باشند، اما افرادی که ریسک‌گریز هستند، مطمئنا سرمایه‌های خود را از بازارهای سفته‌بازی خارج و به این اوراق ورود می‌کنند، به عبارت دیگر برای مردم عادی و افراد ریسک‌گریز، این اوراق بهترین ابزار برای کسب سود است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.