وزیر راه: منابع مالی ساخت واگن‌های مسافری را با تهاتر نفت تأمین می‌کنیم
16 بهمن 1402 - 18:00
شناسه : 75513
4
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری ما توسعه ناوگان ریلی بار و مسافر است، گفت: در قبال تامین واگن مسافری، به شرکت‌ها نفت می‌دهیم.
منبع : فارس
پ
پ

مهرداد بذرپاش امروز در مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی، ‌اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، اواخر سال آینده خط‌آهن چابهار-زاهدان تکمیل و بندر چابهار از طریق ریل به مرکز کشور متصل می‌شود، در این خط ریلی‌ پیمانکاران در ۱۲ جبهه کاری مشغول فعالیت‌ هستند.

وزی راه و شهرسازی ادامه داد: ‌‌اولویت‌ وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان ریلی است، ‌بر این اساس لکوموتیو‌ها را واگذار می‌کنیم، که از مصادیق رفع موانع همین است‌، در بخش مسافری نیز با هر شرکت داخلی که توان تولید دارد با استفاده از قابلیت تهاتر نفت برای تولید واگن استفاده خواهیم کرد، با این شرکت‌ها قرارداد امضا‌ می‌کنیم و به آنها نفت می‌دهیم.

بذرپاش اضافه کرد: ‌به راه‌آهن ماموریت داده‌ام تا پایان سال قرارداد تامین ۵۰۰ دستگاه واگن مسافری امضا کند، در قبال این واگن‌ها به شرکت‌ها نفت می‌دهیم، البته اگر کسی این واگن ها را خریداری نکند، دولت آنها خریداری کرده و آنها را اجاره می‌دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.