ریشه بحران‌های ناشی از تغییرات اقلیمی در تمام جهان مشترک است
27 بهمن 1402 - 10:12
شناسه : 76274
1
مدیر حکمرانی ریسک و کاهش ریسک سوانح و بازیابی برای ایجاد تاب‌آوری، سازمان برنامه توسعه ملل متحد گفت: بحران‌هایی که ناشی از تغییرات اقلیمی رخ می‌دهد در همه جای جهان علل و ریشه‌های مشترک دارد که می‌تواند مخرب باشد.
منبع : ایسنا
پ
پ

آنجلیکا پلنیتز در نشست تخصصی «تلفیق کاهش ریسک سوانح در برنامه‌های توسعه‌ای» که از سوی پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار شد، در خصوص توسعه مبتنی بر ریسک در سازمان ملل متحد به اهمیت توجه به رویکرد جامع کاهش خطر سوانح در برنامه توسعه پرداخت و گفت: سازمان ملل برنامه‌ای برای توسعه مبتنی بر ریسک را در چهارچوب‌های خاصی ایحاد کرده است که هر کشور باید با توجه به موقعیت و بحران‌هایی که دارد آن را عملیاتی کند.

وی با تاکید بر اینکه دوران توسعه سنتی گذشته است؛ ادامه داد: بحران‌هایی که ناشی از تغییرات اقلیمی رخ می‌دهد در همه جای جهان علل و ریشه های مشترک دارد که می‌تواند مخرب باشد. طرح های توسعه ای مبتنی بر ریسک باید با هم ادغام شوند وگرنه شرایط کاملا به چالش کشیده می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان ملل متحد در ادامه موانع بازدارنده برای تلفیق کاهش ریسک سوانح در برنامه توسعه را مورد بررسی قرار داد و در ادامه، عواملی که موجب بهبود این تلفیق می­‌گردد را تشریح کرد و گفت: سیاست سازمان ملل متحد در خصوص یکپارچه­‌سازی کاهش ریسک سوانح و سازگاری اقلیمی در توسعه ایجاد درک مشترک و تعهد برای توسعه آگاهانه ریسک است.

به گفته وی تغییرات اقلیمی می‌تواند باعث افزایش مخاطرات و ریسک ها شده و ابعاد مختلفی از زندگی انسان را تحت تاثیر قرار دهد، در همین راستا نیز باید از تمام روش‌های مدیریت ریسک، استفاده شده و جدی گرفته شود تا اثر مخاطرات کاهش بیابد.

مدیر حکمرانی ریسک و کاهش ریسک سوانح و بازیابی برای ایجاد تاب­‌آوری سازمان برنامه توسعه ملل متحد همچنین گفت: سازمان ملل متحد به‌منظور ادغام برنامه کاهش خطر سوانح و سازگاری اقلیمی در توسعه برای مقامات عالی و متوسط دولتی در سطح مدیران و دستگاه‌­ها و سازمان­‌های اجرایی و بخش­‌ها و دولت محلی پیشنهاد آموزش بین‌رشته‌ای را مطرح کرده است.

وی افزود: در این طرح سازمان ملل، رویکرد یکپارچه‌ای در توسعه و کاهش ریسک خطر به همراه تغییرات اقلیمی دارد. این طرح به بیماری های واگیردار، مخاطرات طبیعی عظیم مانند سیل ها و زلزله اشاره دارد که می‌تواند چند کشور را دچار معضل کند.این مشکلات می‌توانند مسائل مستمری در پی داشته باشند که به یکدیگر مرتبط هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.