تلاش برای رسیدن دستمزد زندانیان شاغل به حقوق وزارت کار/ امکان پرداخت حقوق زندانی به خانواده‌اش
02 اسفند 1402 - 18:41
شناسه : 76722
4
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: هیچ مانعی برای پرداخت حقوق زندانی که در کارگاه‌های بنیاد تعاون زندانیان مشغولند، به خانواده اش وجود ندارد.
منبع : ایسنا
پ
پ

رحیم مطهرنژاد  در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح کارخانه تولید دوچرخه در زندان قزلحصار درباره دستمزد متفاوت زندانیان شاغل در کارگاه های بنیاد تعاون، گفت: سیاست بنیاد تعاون زندانیان افرایش حقوق و دستمزد زندانیان است.  تفاوت دستمزد زندانیان دلایل مختلفی دارد از جمله اینکه برخی از زندانیان تمام ۲۲ روز در کارگاه‌ها مشغول نیستند. به طور مثال کارگر مشغول در کارگاه پوشاک به صورت تیکه دوزی وکارگر مشغول در کارگاه کفش به صورت جفت دوزی دستمزد دریافت می کند. همچنین برخی وردست و کارآموز هستند اما به طور میانگین دستمزد از ۳ میلیون تومان بیشتر کرده است.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: تلاش ما این است که حقوق و دستمزد زندانیان به حقوق وزارت کار برسد.

مطهر نژاد در پاسخ به این سوال که آیا امکان پرداخت دستمزد زندانی به خانواده اش وجود دارد؟ گفت: هیچ مانعی برای پرداخت حقوق زندانی به خانواده‌اش وجود ندارد و بنا به درخواست زندانی هم این دستمزد به خانواده می تواند پرداخت شود و هم به زندانی. فقط زندانیانی که خانواده ندارند حقوق بطور کامل به انها پرداخت می شود.  برخی از زندانیان محکومیت مالی دارند که بسیار محدود است و دستمزد براساس دستور دادگاه به طلبکارش واریز می شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور ادامه داد: ما هیچ الزامی در آموزش و اشتغال زندانیان نداریم.  سالیانه ۸۰ هزار نفر از زندانیان در این دوره ها شرکت می کنند. ما زندانی را مجبور و مکلف به انجام کار در یک کارگاه نمی کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه‌ای در استان گلستان گفت: ایجاد اشتغال در کشور گران شده است؛ البته ما به دنبال این هستیم که کارآفرین، حقوق و دستمزد بیشتری به کارگر بدهد اما برای تشویق کارآفرین با شرایط تسهیل تر برای ایجاد اشتغال برای زندانیان با کارآفرینان همکاری داریم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در پایان گفت: ۴۰ هزار پابند از سوی بنیاد تعاون زندانیان تولید شده است و  ۳۰ هزار پابند هم داریم که هنوز حکم آن صادر نشده است. امیدوارم احکام صدور این پابندها  به زودی صادر شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.