هوش مصنوعی در پزشکی چه کاری انجام می‌دهد؟
19 اسفند 1402 - 18:38
شناسه : 77941
2
کارشناس فناوری گفت: یکی از بحث‌هایی که در خصوص هوش مصنوعی و مداخله آن در حوزه پزشکی مطرح است، دقت آن است. به همین دلیل بنا بر این نیست که هوش مصنوعی فعلا در حوزه تشخیص بیماری جایگزین انسان شود.
منبع : فارس
پ
پ
حمیدرضا افراشته، کارشناس فناوری، نوزدهم اسفند ماه در برنامه صبح بخیر ایران در مورد به کارگیری هوش مصنوعی در زمینه دوبله، گفت: این امر مشکلاتی تالیفی را به دنبال دارد، با این حال اکنون ما به دنبال پیگیری و رفع این مشکلات هستیم. اکنون این امکان در حال بررسی است که از صداهای ماندگار گذشته در دوبله فیلم‌های امروزی استفاده شود. در واقع از لحاظ فناوری، این امر کاملا امکان‌پذیر است. وی در مورد دسته‌بندی بیماران به کمک هوش مصنوعی اظهار کرد: اکنون این کار در یک مجموعه درمانی در حال پیاده‌سازی است. به این شکل زمانی که بیمار در مسیر رسیدن به بیمارستان است،میزان بدحالی و وخامت مشکل وی توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود تا با رسیدن وی به مرکز درمانی همه اطلاعات وی به وضوح مشخص باشد. این امر تاثیر شایانی در صرفه‌جویی در وقت دارد. افراشته اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که در خصوص هوش مصنوعی و مداخله آن در حوزه پزشکی مطرح است، دقت آن است. به همین دلیل بنا بر این نیست که هوش مصنوعی فعلا در حوزه تشخیص بیماری جایگزین انسان شود. با این حال هوش مصنوعی همواره به انسان کمک می‌کند که تشخیص بهتری داشته باشد. وی گفت: هوش مصنوعی به دو دسته محدود و گسترده طبقه‌بندی می‌شود. هوش مصنوعی گسترده توانایی انجام چندی کار را به صورت همزمان دارد. ربات‌های انسان‌نما مثالی از این مورد هستند. پیشبینی این است که ما تا ۵ سال آینده شاهد هوش مصنوعی گسترده خواهیم بود که توانایی تصمیم‌گیری مانند انسان‌ها را دارد.
افراشته اظهار کرد: یکی از مشکلات مدل‌های زبانی، عدم تمرکز آن‌ها بر ریاضی بود. اکنون برخی از مدل‌ها به ریاضی محدود شده و خطا را تا ۱۶ درصد پایین آورده است. این یعنی ما در ۸۴ درصد مواقع با جواب‌های درست توسط این مدل‌ها مواجه هستیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.