نتانیاهو و خودکشی سیاسی
14 فروردین 1403 - 14:10
شناسه : 79549
0
جمهوری اسلامی از بازی خطرناک اسرائیل به خوبی اگاه است ودر دام این بازی خطرناک نخواهد افتاد بلکه بصورتی هوشمندانه پاسخ لازم را در زمان ومکان مناسب به رژیم صهیونیستی خواهد داد و با استفاده از ابزار های خاص خود انتقام سختی در اینده از رژیم جنایتکار صهیونیستی خواهد گرفت.
نویسنده : حسن هانی زاده/ کارشناس مسائل منطقه
پ
پ

 

اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به مقر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق یک اقدام ماجراجوایانه وخطر بالقوه ای برای صلح وثبات جهانی تلقی می شود.بر اساس کنوانسیونهای ژنو ووین مقرهای دیپلماتیک کشورها از مصونیت دیپلماتیک بر خوردارند واز هر گونه تعرضی در هر شرایطی مصون هستند.

حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری ایران در منطقه المزه دمشق از چند زاویه قابل تجزیه وتحلیل است .

نخست اینکه این مقر در طول بحران ۱۲ ساله سوریه نقش پر رنگی در کمک رسانی انسانی به اوارگان سوری ایفا می کند واین حمله نشان می دهد که رژیم صهیونیستی ارتباط تنگاتنگی با گروهک های تروریستی سوریه دارد.

از سوی دیگر نقض کنوانسیونهای بین المللی از طرف اسرائیل نشان می دهد که این رژیم به هیچیک از قوانین بین المللی پایبند نیست.

همچنین حمله هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نقض حاکمیت ملی سوریه به عنوان یک کشور مستقل تلقی می شود.

جمهوری اسلامی ایران بلافاصله با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان ملل خواستار نشست فوری شورای امنیت برای محکوم کردن این جنایت تروریستی شد.تجزیه وتحلیل عوامل ودلایل این حمله نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در یک بحران فزاینده ناشی از جنگ غزه بسر می برد.

این رژیم در طول ۶ ماه جنگ غزه وکشتار بیش از ۳۲ هزار نفر از اهالی این شهر نتوانسته یک دست اورد نظامی در این جنگ محقق سازد.

فشار افکار عمومی ،تظاهرات مردم سراسر جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی ونسل کشی اسرائیل در غزه واخیرا صدور قطعنامه شورای امنیت برای اتش بس در غزه از وجود یک بحران سیاسی وامنیتی پیچیده در رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که اگر در چنین فضائی اتش بس را بپذیرد به مفهوم پایان عمر سیاسی او خواهد بود .

از این رو نتانیاهو تلاش می کند تا از رهگذر تغییر قواعد در گیری وبر هم زدن شطرنج نظامی وامنیتی غزه پای کشورهای منطقه وبازیگران بحران غزه را به این بحران باز کند واین نوعی خودکشی سیاسی برای نتانیاهو بشمار می رود.

یکی از این بازیگران تاثیر گذار ،جمهوری اسلامی ایران است که رژیم صهیونیستی با اقدامات شتاب زده وغیر منطقی در پی کشاندن مستقیم ایران به در گیری های غزه بر امده .

هدف رژیم صهیونیستی این است که در اینده به جای مذاکره با حماس بر سر اینده غزه از رهگذر بحران سازی وانتقال بحران غزه به خارج از مرزهای فلسطین اشغالی با بازیگران قدرتمند منطقه ای وارد مذاکره شود.

از سوی دیگر هدف دیگر بنیامین نتانیاهو تلاش می کند تا ایران را وادار به یک عکس العمل شتاب زده سازد تا در انصورت با کمک هم پیمانان غربی اسرائیل یک ائتلاف جهانی علیه ایران تشکیل دهد.

از این رو جمهوری اسلامی از بازی خطرناک اسرائیل به خوبی اگاه است ودر دام این بازی خطرناک نخواهد افتاد بلکه بصورتی هوشمندانه پاسخ لازم را در زمان ومکان مناسب به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

شهادت سردار سر لشکر محمد رضا زاهدی و۵ تن از همرزمان وی که در تقابل با جریان های تکفیری در سوریه نقش کاملا راهبردی داشتند حادثه دردناکی است و جمهوری اسلامی نیز با استفاده از ابزار های خاص خود انتقام سختی در اینده از رژیم جنایتکار صهیونیستی خواهد گرفت.

منبع: فرهنگ ایرانیان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.