ان‌ بی‌ سی: نگرانی آمریکا از تصمیم احتمالی ایران برای حمله به اهداف اطلاعاتی-نظامی اسرائیل
19 فروردین 1403 - 15:27
شناسه : 79876
2
شبکه ان بی سی به نقل از مقام های آگاه آمریکایی عنوان شد که تهران در تلافی حمله هوایی به کنسولگری ایران در دمشق به اهداف اطلاعاتی یا نظامی داخل اسرائیل حمله خواهد کرد و واشنگتن نگران این موضوع است.
پ
پ

تارنمای شبکه ان بی سی به نقل از دو مقام ناشناس آمریکایی نوشت: مقام های دولت بایدن نگرانند که ایران به تلافی بمباران کنسولگری دمشق در حال برنامه‌ ریزی برای حمله به اهدافی در داخل اسرائیل باشد.

این شبکه آمریکایی به نقل از این مقام ها نوشت: پیش‌بینی می شود که هرگونه اقدام تلافی‌جویانه در داخل اسرائیل به جای اهداف غیرنظامی، بر اهداف نظامی یا اطلاعاتی متمرکز شود. آنها همچنین گفتند که واشنگتن بررسی گزینه هایی را برای نحوه پاسخگویی به انواع اقدام های تلافی جویانه ایران آغاز کرده است.

به گفته دو مقام آگاه آمریکایی، ارزیابی اطلاعاتی این کشور هشدار می دهد که ایران در تلافی حمله دمشق می تواند با استفاده از انبوهی از پهپادها یا موشک‌های کروز یک مرکز دیپلماتیک یا کنسولی اسرائیل در منطقه را هدف قرار دهد. این منابع گفتند که ایران احتمالا پیش از پایان ماه رمضان پاسخ خواهد داد.

در حالی که آمریکا قاطعانه هرگونه دخالت در حمله رژیم صهیونیستی را رد کرده، مقام های آمریکایی نگرانند که اقدام تلافی‌جویانه ایران بر نیروهای آمریکایی در منطقه تأثیر بگذارد.

به گفته این مقامات، نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه در حال حاضر در حالت آماده باش قرار دارند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز به سی ان ان گفته که واشنگتن در حالت آماده باش بوده و به طور فعال برای یک حمله “مهم” که ممکن است ظرف این هفته توسط ایران انجام شود و دارایی های اسرائیل یا آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد، آماده می شود.

سی ان ان دیروز نوشت که مقام های ارشد آمریکایی همچون همتایان اسرائیلی خود بر این باورند که حمله ایران “حتمی” است. واشنگتن و تل آویو به شدت در تلاشند تا برای پیامدهای این حمله آماده شوند زیرا پیش ‌بینی می ‌کنند که حمله ایران می ‌تواند به طرق مختلف رخ داده و علاوه بر اموال و دارایی ‌ها، نیروهای آمریکا و اسرائیل را نیز در خطر قرار دهد.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.