سیدحسن نصرالله: شهید زاهدی به خاطر حمله اسرائیل به لبنان و سوریه آمد
20 فروردین 1403 - 18:27
شناسه : 79980
0
دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز در سخنرانی خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار «محمدرضا زاهدی» از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران و همرزمان شهیدش، گفت: سردار زاهدی در زمان جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، به همراه سایر نیروهای سپاه، حضور داشت، ولی به خاطر حمله اسرائیل، به لبنان و سوریه آمد.
پ
پ

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز در مراسم پاسداشت سردار شهید محمدرضا زاهدی در منطقه «ضاحیه» واقع در جنوب بیروت سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله گفت که حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه و لبنان به سال ۱۹۸۲ پس از یورش اسرائیل به لبنان بازمی‌گردد. در آن زمان امام خمینی (ره) همچنان در قید حیات بودند و جنگ تحمیلی بر ایران نیز برقرار بود. رزمندگان سپاه در جبهه‌ها حضور داشتند اما به دلیل یورش اسرائیل، به لبنان و سوریه آمدند تا به مقابله با رژیم اشغالگر کمک کنند.

وی افزود: نیروهای ایرانی به منطقه «الزبدانی» سوریه آمدند اما پس از ارزیابی اوضاع قرار شد که گروهی از افسران و کادر سپاه برای فعال کردن مقاومت مردمی و انتقال تجربه، مشورت، آموزش و حمایت لجستیکی باقی بماند و پس از آن افسران و کادر سپاه به لبنان و منطقه «جنتا» آمده و نخستین اردوگاه آموزشی تأسیس شد.

نصرالله همچنین گفت: همزمان با تحولات سوریه در سال ۲۰۱۱ تعدادی از مستشاران ایرانی و نیروهای گروه‌های مقاومت که عقیده داشتند آنچه در سوریه رخ می‌دهد، تهدیدی برای مقاومت در کل منطقه است، به سوریه آمدند.

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد: هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در کنسولگری این کشور در دمشق بالاترین حد تجاوزات اسرائیل در چندین سال گذشته علیه سوریه است. هدف قرار دادن مستشاران ایرانی به دلیل شکست اسرائیل در جنگ جهانی علیه سوریه که اسرائیلی نیز در آن دست داشت، است.

وی افزود: هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در سوریه بخشی از نبرد بدیهی، اصلی و مشروع یعنی درگیری با دشمن است و هدف قرار دادن این مستشاران دربردارنده دو نکته جدید است؛ یکی هدف قرار دادن خاک ایران یعنی تجاوز علیه ایران و دوم سطح ترور است چرا که سردار زاهدی رئیس مستشاران ایرانی در لبنان و سوریه بود.

نصرالله همچنین گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها دریافته‌اند که پاسخ ایران به تجاوز علیه کنسولگری ایران در دمشق، در راه است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها دریافته‌اند که پاسخ ایران به تجاوز علیه کنسولگری ایران در دمشق، در راه است و این حق طبیعی است.

وی تصریح کرد: سردار زاهدی مجروح جنگی بود و سال‌هایی که با ما سپری کرد در او اثرگذاشت. او همانند دیگر جوانان ستون انقلاب اسلامی ایران بود و مسوولیت‌های بزرگی را در جوانی بر عهده گرفت. ارتباط او با لبنان نیز در سال ۱۹۹۸ پس از آن آغاز شد که شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شد و سردار زاهدی را نیز به عنوان مسوول سپاه در منطقه تعیین کرد. سردار زاهدی پیش از سال ۲۰۰۰ و پس از آزادسازی لبنان ما را همراهی کرد.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.