بلومبرگ: آمریکا معتقد است حمله ایران به اسرائیل قریب الوقوع است
23 فروردین 1403 - 14:30
شناسه : 80142
1
براساس گزارش بلومبرگ، مقامات آمریکایی حمله ایران به اسرائیل را قطعی می‌دانند.
پ
پ

مقامات آمریکایی معتقدند حمله ایران یا نیروهای نیابتی این کشور به خاک اسرائیل علیه اهداف نظامی و دولتی قریب الوقوع است.

بلومبرگ با استناد به منابع ناشناس با اطلاعاتی از اطلاعات آمریکا و اسرائیل، گفت که حمله احتمالی «ممکن است در روزهای آینده» و احتمالاً با استفاده از موشک‌های با دقت بالا انجام شود. براساس این گزارش، زمان حمله قطعی است و موضوع اکنون فقط زمان حمله است.

پس از انتشار این خبر، نفت خام برنت، معیار جهانی، بیش از ۱ درصد افزایش یافت و به بالای ۹۰ دلار در هر بشکه معامله شد. نفت امسال ۱۶ درصد افزایش یافته است که به دلیل افزایش ریسک جنگ از زمان آغاز درگیری در خاورمیانه تقویت شده است.

اسرائیل از هفته گذشته زمانی که حمله هوایی این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه، منجر به کشته شدن هفت تن از نیروهای نظامی ایران شد، در حالت آماده باش قرار گرفته است. تهران متعهد شده است که انتقام این حمله را بگیرد.

به گفته منابع آگاه، به متحدان غربی اسرائیل گفته شده است که ممکن است اماکن و تأسیسات نظامی اسرائیل هدف قرار گیرد، اما انتظار نمی رود که تأسیسات غیرنظامی هدف قرار گیرد. در همین حال مقامات آمریکایی در برنامه ریزی و به اشتراک گذاری ارزیابی های اطلاعاتی به اسرائیل کمک می کنند. اسرائیل به متحدان خود گفته است که منتظر است تا این حمله قبل از شروع یک حمله زمینی دیگر علیه حماس در رفح در غزه انجام شود، هرچند مشخص نیست که این عملیات چه زمانی ممکن است آغاز شود.

منبع: شفقنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.