تل آویو و واشنگتن بزرگ‌ترین بازندگان جنگ در منطقه خواهند بود
24 فروردین 1403 - 10:12
شناسه : 80210
2
یکی از تحلیلگران جهان عرب، ترور فرزندان اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس را در پذیرش پیشنهادهای مسموم آمریکا درباره آتش بس، بی تاثیر قلمداد کرد و گفت: منطقه در آستانه جنگی قرار دارد که بزرگترین بازندگان آن تل‌آویو، واشنگتن و سازشکاران هستند.
پ
پ

«عبدالباری عطوان» یکی از تحلیلگران جهان عرب در مطلبی در رای الیوم با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سه نفر از فرزندان و سه نوه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، نوشت: دشمن صهیونیست دچار سرخوردگی و شکست شده است و در ورشکستگی سیاسی و نظامی به سر می برد و اقداماتش تاییدی بر شکست در میادین نظامی، سیاسی، رسانه ای و دیپلماتیک است و کودکان و غیرنظامیان بی گناه را هدف قرار می دهد.

وی افزود: فرزندان هنیه بخشی از ملت فلسطین هستند و حماس جنبشی از بطن این ملت است.

عطوان ضمن دروغین خواندن ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و دارودسته وی درباره ترور فرزندان و نوه های هنیه، این ترور را «عامدانه» توصیف کرد و نوشت: چگونه ممکن است که آنها در حال حمله باشند و غیر مسلح باشند و کودکانشان هم در خودرو شخصی همراه آنها باشند؟

این تحلیلگر در ادامه آورده است: آیا بیش از ۳۴ هزار شهیدی که بیشتر آنان را زن و کودک تشکیل می دهند هم در تانک ها و نفربرها بودند؟ آیا بیمارستان های غزه که با موشک و پهپاد ویران شدند، پادگان نظامی بودند؟

عطوان بیان کرد: ما اینها را به جهان منافق غرب و برخی کشورهای غربی همسو با کشتارها با سکوت و تن دادن به دیکته های آمریکا می گوییم که چراغ سبز به رسانه های خود برای ترویج فتنه و دروغ درباره رهبران مقاومت دادند.

وی در ادامه ترور فرزندان و نوه های هنیه را در زمینه واکنش حماس به پیشنهادهای مسموم آمریکا درباره آتش بس، بی تاثیر قلمداد کرد.

عطوان نوشت: حماس طی شش ماه گذشته با وجود همه فشارها و تهدیدات آمریکا و اسرائیل و میانجی گران عرب بر شروط خود شامل خروج نظامیان صهیونیست، برقراری آتش بس دائمی، بازگشت همه آوارگان به شمال غزه و شروع فوری بازسازی اصرار کرده است.

وی درباره تهدیدات نتانیاهو درباره حمله به رفح نیز بیان کرد: تهدیدات متوالی نتانیاهو درباره حمله به رفح، ملت فلسطین را نمی ترساند. به محض خروج نظامیان صهیونیست از خان یونس از بیم کاهش تلفات و اذعان تلویحی به شکست، حماس خیلی سریع به این منطقه بازگشت. این به مفهوم آن است که سنگ بنای پروژه صهیونیستی در حال فروپاشی است.

عطوان ترور سه فرزند و سه نوه هنیه را دستاورد نظامی ندانست بلکه آن را اقدامی بزدلانه دانست که چهره خونریز صهیونیست‌ها را برای جهانیان آشکار کرد.

وی نوشت: رهبران مقاومت غزه کاری خوب انجام دادند که به توافق آتش بس آمریکایی پاسخ مثبت ندادند و به فشارها تن ندادند زیرا این توافق دامی بود که آمریکا به دنبال استفاده از آن بود. منطقه در آستانه یک جنگ تمام عیار است و اسرائیل، آمریکا و کشورهای صلح ابراهیم(سازشگران با تل آویو) بزرگترین بازندگان آن خواهند بود.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.