پاسخ ایران به اسرائیل؛ چالش بایدن در سال انتخابات
26 فروردین 1403 - 19:14
شناسه : 80451
2
تارنمای شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی نوشت: در حالی که ایران به اسرائیل حمله می‌کند، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با بحران فزاینده‌ای در خاورمیانه روبه‌رو می‌شود که امیدوار بود از آن دوری کند.
پ
پ

این شبکه آمریکایی گزارش داد: حمله به [رژیم] اسرائیل از خاک ایران، برای جو بایدن به شرایطی تبدیل می‌شود که وی از زمان آغاز درگیری کنونی در خاورمیانه به شدت به دنبال اجتناب از آن بوده است.

سی‌ان‌ان افزود که یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر می‌تواند به طور مستقیم ایالات متحده و سایر کشورها را درگیر کند.

این شبکه خبری با اشاره به اینکه «آنچه در ادامه پیش می‌آید، نامشخص است»، نوشت: مقامات آمریکایی بلافاصله پس از حملات ایران [به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی]، اذعان کردند که وارد موقعیتی نامعلوم شده‌اند.

بر اساس این گزارش، موضوع مهمی که جای بحث و سوال دارد این است که چگونه گروه‌های نیابتی ممکن است به تلاش‌های ایران برای هدف قرار دادن اسرائیل بپیوندند و وجه جدیدی از غیرقابل پیش‌بینی بودن را به موقعیت فعلی اضافه کنند.

این شبکه آمریکایی تحلیل کرد: با توجه به اینکه اسرائیل برای واکنش خود، همچنان در حال برنامه‌ریزی است، انتظار می‌رود مقامات دولت بایدن به توصیه‌ و مشورت دادن به همتایان اسرائیلی خود، با هدف مهار و جلوگیری [از پاسخ رژیم صهیونیستی]، ادامه دهند.

بر پایه گزارش‌ها، بایدن در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که ساعاتی بعد از حمله ایران به اسرائیل انجام شد، تصریح کرد که واشنگتن در هرگونه اقدامات احتمالی اسرائیل در واکنش به حملات ایران مشارکت نخواهد کرد.

سی‌ان‌ان در ادامه نوشت: با این حال در ساعاتی پس از حمله ایران [به اسرائیل در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه]، مشخص شد که رئیس‌جمهور آمریکا با چالش دشواری مواجه است که شعله‌ور شدن آتش بین ایران و اسرائیل را کنترل و از آغاز یک جنگ تمام عیار منطقه‌ای جلوگیری کند.

بایدن که بارها بر تعهد آمریکا برای حمایت از اسرائیل تاکید کرده است اما از سوی دیگر، «درگیر سیاست پرتنش در سال انتخابات است و به همین دلیل، به تصمیمات آتی خود اهمیت زیادی می‌دهد.»

بر اساس این گزارش، فوران جنگ اسرائیل و حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به بایدن در داخل کشور آسیب رسانده و میزان حمایت از او در حوزه‌های انتخاباتی مهم را کاهش داده است، به دلیل اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از درخواست آتش‌بس دائمی در غزه خودداری کرده است.

جرمی دایموند خبرنگار سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام اسرائیلی امروز مدعی شد که «اسرائیل به حمله ایران پاسخ خواهد داد، اما وسعت این پاسخ هنوز مشخص نشده است.»

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی در روز جاری واکنش مناسب به پاسخ تلافی‌جویانه ایران را بررسی خواهد کرد و گزینه حمله متقابل منتفی است.

حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داد که اگر رژیم صهیونیستی حمله کند، از مبدا ایران مورد تهاجم متقابل قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.