تکلیف کسانی که پروازشان باطل شده چه می‌شود؟
27 فروردین 1403 - 9:38
شناسه : 80488
2
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با توجه به بسته شدن فرودگاه‌های کشور، وجه بلیت مسافرانی که پروازشان باطل شده و قصد انصراف از انجام پرواز را دارند باید بدون کسر جریمه استرداد شود و اگر مسافر از انجام پرواز انصراف نداده، باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت‌بندی، بدون دریافت هزینه اضافه، بلیت خریداری‌شده صادر شود.
منبع : ایسنا
پ
پ

سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه‌ای در خصوص رسیدگی به امور مسافران در شرایط غیرمترقبه اعلام کرد: با توجه به شرایط غیرمترقبه حاکم بر پروازهای کشور و بسته شدن تعدادی از فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی، بخشنامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: «وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به‌دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده و مسافر قصد انصراف از انجام پرواز را دارد باید بدون کسر جریمه استرداد شود.

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد، باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت‌بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و …) بدون دریافت هزینه اضافه در همان کابین بلیت خریداری‌شده رزرو و صادر شود.

بدیهی است این سازمان جهت انتقال هرچه سریعتر این دسته از مسافران در مسیرهای داخلی و خارجی نسبت به صدور مجوزهای پروازی فوق‌العاده اقدام خواهد کرد.

وجه بلیت مسافران که زمان انجام پرواز آنها تا پایان روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ است و در شرایط حاضر مسافر به هر دلیلی قصد انصراف از انجام پرواز را دارد باید مطابق شرایط (involuntary) بدون کسر جریمه استرداد شود.

تمامی شرکت‌های هواپیمایی باید شرایط فوق‌الذکر را به طریق موثر به اطلاع کلیه نمایندگی فروش بلیت خود و مسافران رسانده و در صورت مشاهده تخلف از مفاد این بخشنامه با متخلفان برخورد مقتضی صورت پذیرد.»

به گزارش ایسنا، به دنبال اقدام جمهوری اسلامی ایران که شنبه شب در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه اتفاق افتاد، پروازهای فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، فرودگاه امام خمینی (ره) و برخی دیگر از فرودگاه‌های غرب کشور تا صبح دوشنبه ۲۷ فروردین باطل شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.