هشدار آمریکا به اسرائیل: کاری نکنید که پشیمان شوید
27 فروردین 1403 - 10:39
شناسه : 80507
0
تارنمای «پولیتیکو» در تحلیلی به بررسی موضع جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا و دستیارانش درباره چگونگی واکنش رژیم صهیونیستی به اقدام موشکی ایران پرداخته و با اشاره به عدم تمایل دولت آمریکا به همکاری با اسرائیل در حمله متقابل تهاجمی علیه ایران نوشت: پیام اصلی دولت بایدن برای اسرائیل این است: "صبر کنید؛ فکر کنید!"
پ
پ

‌مقامات ایالات متحده در هر دو جنبه عمومی و خصوصی به گونه‌ای عمل می‌کنند تا (رژیم) اسرائیل را متقاعد کنند در مقابل اقدام موشکی ایران یک واکنش محدود از خود نشان دهد.

پولیتیکو افزود: آمریکایی‌ها بیم آن دارند مبادا واکنش شدید (رژیم) اسرائیل منطقه (خاورمیانه) را وارد یک جنگ بزرگ کند. جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا به طور خاص می‌خواهد از هر گونه جنگی که نیروهای آمریکایی را در خاورمیانه درگیر می کند، اجتناب ورزد. او این هشدار را برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روشن کرده است.

مقام های آمریکایی امیدوارند که (رژیم) اسرائیل، واشنگتن را دوستی تلقی کند که توانست به‌رغم تنش‌ها در جبهه‌های دیگر، در مواجهه با حمله بی‌سابقه ایران روی آن حساب کند. این در حالی است که در هفته‌های اخیر، بایدن و دستیارانش انتقاد خود را از اقدامات نظامی اسرائیل در غزه، شدیدتر کرده‌اند.

طبق این گزارش یک مقام آمریکایی هشدار داد: هر کاری که (رژیم) اسرائیل از این پس انجام می دهد، باید محدود باشد. وی ادامه داد: با توجه به میزان ریسکی که ما (آمریکایی ها) متحمل می شویم، انتظار داریم آن ها قبل از انجام هر کاری درباره آن به ما خبر دهند.

بایدن روز یکشنبه برای برای انجام هماهنگی در دادن یک پاسخ دیپلماتیک واحد به ایران، با رهبران گروه هفت صحبت کرد. این موضوع نشان دهنده این واقعیت است که ایالات متحده ترجیح می‌دهد اقدامات بعدی غرب شامل تحریم‌ها یا سایر اقدامات غیرنظامی باشد.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.