شب انتقام ایران و بیم و هراس اهالی سرزمین‌های اشغالی
27 فروردین 1403 - 15:20
شناسه : 80548
0
تارنمای روزنامه واشنگتن پست در گزارشی از دفاع مشروع شنبه شب ایران در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی نوشت: برای برخی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، شب پاسخگویی (حمله) انتقام جویانه ایران، شب بی‌ خوابی، انتظار و نگرانی از روزهای آینده بود.
پ
پ

در بیت المقدس که به ندرت هدف حملات هوایی قرار می گیرد، صدای پدافند هوایی مانند رعد در آسمان می ‌پیچید. همزمان با آژیر حمله هوایی، مردم در بالکن ها جمع شده و یا از پشت پنجره انفجارهای در آسمان را تماشا می کردند.

فردای حملات، خیابان ها خلوت بود. مغازه داران گفتند که عده ای برای خرید توشه آب و غذا مراجعه کرده بودند. ماری جیمز ۲۷ ساله که از فروشگاه خرید زیادی کرده بود به این روزنامه آمریکایی گفت: “وحشتناک بود. وحشتناک! فکر می‌کنم برای آرام کردن خودم خرید می‌کنم. نمی دانم دیگر چه کار کنم.”

ابوکرم ۴۵ ساله که در منطقه سیلوان در شرق بیت المقدس زندگی می کند، گفت: “انگار تمام اهالی محل برای تماشای حملات بیرون آمده بودند. همه بیدار بودند.”

او افزود: “مگر می شود آتشی در آسمان ببینید و نترسید!؟”

شیلی نیو (Shaily Niv) ۴۸ ساله نیز حملات تلافی جویانه شنبه شب را جدیدترین رخداد دردسرساز در سرزمین های اشغالی توصیف کرد و گفت که احساس می کند دیگر کنترل امور از دستش خارج شده است.

نیو گفت: “کاری از دستمان بر نمی آید. نمی شود هم به اخبار گوش کرد و هم به زندگی سر و سامان داد.”
او در آن شب تا گوشی خود را روشن کرد با وحشت کاربران آنلاین روبرو شد و به سرعت آن را خاموش کرد.

این شهروند ساکن بیت المقدس افزود: “با این دولت (بنیامین نتانیاهو)، انتظار دارم که بدترین اتفاق های ممکن رخ دهد.”

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.