اتحادیه اروپا : اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل بی‌سابقه بود
27 فروردین 1403 - 18:42
شناسه : 80559
0
مقام اروپایی با اشاره به تماس اخیر جوسپ بورل با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، ادعاها علیه دفاع مشروع ایران را تکرار و عنوان کرد: در این گفت‌وگو پیام روشن محکومیت اتحادیه درباره حمله صورت گرفته منتقل و اعلام شد که از ایران انتظار می‌رود دست از توسعه تنش‌ها بردارد.
پ
پ

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا در حوزه سیاست خارجی، پاسخ تنبیهی ایران به اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ساختمان کنسولی سفارت کشورمان در دمشق را یک اقدام «بی‌سابقه» توصیف و تصریح کرد که این اتحادیه خواهان خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها است.

پیتر استانو روز دوشنبه در نشست با حضور خبرنگاران در بروکسل گفت: ما به تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها ادامه می‌دهیم، چون افزایش تنش‌ در منطقه به نفع کسی نیست. این یکی از مسائلی است که فردا در نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه اتحادیه بحث خواهد شد.

وی ادامه داد: من نمی‌خواهم درباره مسائل مورد بحث در جلسه پیش‌دستی کنم، اما نماینده عالی (جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نشست فردا را تشکیل داده است تا مسیر پیش‌رو و شرایط جدید ناشی از حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، ارزیابی شود.

این مقام اروپایی با اشاره به تماس اخیر جوسپ بورل با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، ادعاها علیه دفاع مشروع ایران را تکرار و عنوان کرد: در این گفت‌وگو پیام روشن محکومیت اتحادیه درباره حمله صورت گرفته منتقل و اعلام شد که از ایران انتظار می‌رود دست از توسعه تنش‌ها بردارد.

استانو تکرار کرد: هدف اصلی ما کاهش تنش‌ها است و تمام تلاش‌های خود را در داخل اتحادیه و با شرکای خارجی‌مان بر روی جلوگیری از تنش‌های بیشتر متمرکز کرده‌ایم؛ چراکه ادامه این وضع ما را به یک شرایط غیر قابل پیش‌بینی در خاورمیانه سوق می‌دهد.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.