رویترز: آمریکا و کشورهای اروپایی به دنبال تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستند
29 فروردین 1403 - 9:27
شناسه : 80664
0
برنامه ریزی آمریکا و متحدانش برای تحریم های بیشتر ایران به طور علنی بیان شده است.
پ
پ

ایالات متحده و متحدانش تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل حمله بی‌سابقه‌اش به اسرائیل برنامه‌ریزی کرد‌ه‌اند تا بدین وسیله اسرائیل را از تشدید تنش منصرف کنند. این درحالی است که جلسه کابینه جنگی اسرائیل برای آنچه پاسخ به حمله ایران عنوان شده از روز سه شنبه به روز چهارشنبه موکول شده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران در روزهای آینده است و انتظار دارد که متحدانش نیز همین روند را دنبال کنند. پیش از این، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود که ایالات متحده از تحریم ها استفاده خواهد کرد و با متحدانش همکاری خواهد کرد تا «فعالیت بدخواهانه و بی ثبات کننده» ایران را مختل کند. او در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت که همه گزینه‌ها برای برهم زدن «تامین مالی» ایران روی میز است و او انتظار دارد که تحریم‌های بیشتر علیه ایران به زودی اعلام شود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم پس از کنفرانس ویدئویی اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: برخی از کشورهای عضو درخواست کرده‌اند تحریم‌ها علیه ایران گسترش یابد و سرویس دیپلماتیک اتحادیه کار بر روی این پیشنهاد را آغاز کند. بورل افزود: این پیشنهاد یک رژیم تحریمی را که به دنبال محدود کردن عرضه پهپادهای ایرانی به روسیه است، گسترش می‌دهد، به طوری که شامل موشک نیز می‌شود و می‌تواند تحویل پهپاد و موشک به نمایندگان ایران در خاورمیانه را نیز پوشش دهد.
منبع: شفقنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.