افشاگری گاردین: اسرائیل ساخت شهرک‌ها را از زمان جنگ غزه شتاب بخشیده است
29 فروردین 1403 - 15:10
شناسه : 80712
1
گاردین فاش کرد که رژیم صهیونیستی اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه روند ساخت شهرک‌های صهیونیستی را در شرق بیت المقدس شتاب بخشیده است.
پ
پ

کابینه رژیم صهیونیستی ساخت شهرک ها در شرق اورشلیم (قدس) را سرعت بخشیده و از زمان آغاز جنگ غزه در ۶ ماه پیش، اجرای بیش از ۲۰ پروژه که در مجموع شامل ساخت هزاران واحد مسکونی است، تصویب شدند و یا این طرح ها پیشرفت داشته اند.

این گزارش افزود: وزیران و مقام های کابینه رژیم صهیونیستی در تمامی طرح های بزرگ و مستمر ساخت شهرک های صهیونیستی نقش دارند و با گروه های ناسیونالیست راست گرا که سابقه تلاش برای اخراج فلسطینی ها از خانه و کاشانه شان در بخش هایی از این شهر را دارند، همکاری می کنند.

گاردین متعقد است که تصویب سریع پروژه های ساخت و ساز شهرک ها -که طبق قوانین بین المللی غیرقانونی هستند- ممکن است بیشتر به روابط رژیم اسرائیل با دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا آسیب بزند.

این روزنامه افزود: شهرک سازی های جدید، خانه هایی را برای جمعیت اغلب یهودی بخش هایی از اورشلیم (قدس) که در دهه ۱۹۸۰ به طور یکجانبه به رژیم اسرائیل ملحق شدند، ارائه می دهد و احتمال می رود که تلاش ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس را با مانع مواجه کند.

در این گزارش آمده است: جنگ غزه تمرکز جدیدی را بر راه حل تشکیل دو دولت مستقل فلسطینی و صهیونیستی که در توافقات اسلو در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی پیش بینی شده است، ایجاد کرد.

آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس به تازگی و همزمان با بروز خشونت ها، تحریم هایی را علیه برخی از شهرک نشین ها در کرانه باختری اعمال کردند.

گاردین نوشت: اسناد رسمی که این رسانه مشاهده کرده است نشان می دهد که یک نهاد موسوم به سازمان توسعه اورشلیم «توسعه این شهر (قدس اشغالی) را به عنوان یک شهر بین المللی در بخش اقتصادی و شهری با کیفیت در حوزه زندگی عمومی» هدف قرار می دهد.

سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود اشاره کرده است که کابینه صهیونیستی که راست گراترین اعضا را دارد و شامل ناسیونالیست های مذهبی دارای روابط نزدیک با شهرک نشین ها است، به طور بی سابقه ای با اهداف جنبش شهرک نشینان اسرائیلی هماهنگ است.

در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: شهرک‌های رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین به میزان بی‌ سابقه ای گسترش یافته اند و [این امر] خطر از بین بردن هرگونه امکان واقعی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی را به همراه دارد.

گاردین نوشت: حدود ۴۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری بین المقدس، فلسطینی هستند و کابینه های متوالی رژیم صهیونیستی در زمینه حفظ جمعیت یهودی در این شهر تلاش می کنند.

رژیم صهیونیستی بخش شرقی قدس را در جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷ تصرف کرد و سپس آن را در اقدامی که اکثر جوامع بین‌المللی آن را به رسمیت نشناخته است، به سرزمین های اشغالی ملحق کرد. طبق قوانین بین المللی اسکان دائمی در مناطق اشغالی غیرقانونی است.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.