اسپوتنیک: پاسخ تنبیهی ایران، ضعف‌های نظامی اسرائیل را برملا کرد
29 فروردین 1403 - 18:15
شناسه : 80754
1
تحلیلگر اسپوتنیک با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: گستردگی اقدام ایران، اسرائیل را واداشت تا فناوری‌های ضدموشکی خود و آمریکا در سراسر منطقه را رو کند؛ ایران حالا «نقشه کاملی از سیستم دفاع موشکی اسرائیل» در اختیار دارد.
پ
پ

پس از آنکه دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اسرائیل ادعا کرد که ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده ایران توسط سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل رهگیری شده‌اند، مقاله‌ای در Mondoweiss عنوان کرد که پاسخ تنبیهی ایران بدون دستاورد نبوده است.

نویسنده این مقاله معتقد است که ایران قصد خود را برای حمله یک هفته قبل اعلام کرده و به ایالات متحده اطمینان داده بود که این عملیات «از تشدید تنش جلوگیری خواهد کرد».

روز سه‌شنبه، دکتر جیم کاوانا، روزنامه‌نگار مستقل در گفت‌وگو با اسپوتنیک درباره پاسخ تنبیهی ایران به حمله متجاوزانه اسرائیل گفت: «این شروع یک بازی جدید است که دو موضوع در آن روشن است: اسرائیل از حمایت سامانه دفاعی آمریکا، انگلیس فرانسه و اردن و اخطار ۷۲ ساعته برخوردار بود حال آنکه ایران اهداف خود را به تأسیسات نظامی خاصی محدود کرد و هدف گسترده‌ای را علیه هیچ هدف غیرنظامی یا شهری انتخاب نکرد».

وی ادامه داد: «آنچه ایران نشان داد این بود که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به‌طور موثر و هوشمندانه به اهدافی مجهز به بهترین رادارها و بهترین سیستم دفاع هوایی جهان انجام دهد. ایران از هفت موشک برای هدف قرار دادن مواضع مشخص شده استفاده کرد و با پنج موشک آن را مورد اصابت قرار داد. بنابراین در این عملیات پنج یا هفت موشک به بهترین منطقه دفاع شده و بهترین دفاع هوایی جهان اصابت کرد».

این روزنامه‌نگار مستقل ادامه می‌دهد: «عجیب نیست که ایالات متحده، انگلیس و فرانسه همگی در یک حمله نظامی شرکت کردند؟ اما بار بعد آنها اخطار ۷۲ ساعته دریافت نخواهند کرد. اگر حمله واقعی صورت گیرد فرصتی به این سه داده نخواهد شد. آن‌وقت، قرار است اسرائیل به شدت آسیب ببینند و این واقعیتی است که آنها نمی‌توانند تحمل کنند».

طبق گزارش‌ها، دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفته است که ایالات متحده از ضد حمله اسرائیل حمایت نخواهد کرد. ظرف ۲۴ ساعت روز دوشنبه، نتانیاهو کابینه جنگی خود را احضار کرد تا درباره حمله موشکی و پهپادی ایران صحبت کند.

کاوانا افزود: «ایران می‌گوید تنها کاری که اسرائیل می‌تواند انجام دهد تا موضع واقعی‌اش را نشان دهد حمله مستقیم به ایران است و اگر بخ شکل مستقیم به ایران حمله کند، ایران پاسخ خواهد داد. به‌دلایل انتخاباتی یا هر دلیل دیگر، دولت بایدن این را نمی‌خواهد».

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.