تثبیت بیش از ۴۶ هزار فرصت شغلی در بنگاه‌ها
02 اردیبهشت 1403 - 14:42
شناسه : 81196
1
رئیس بسیج کارگران و کارخانجات کشور از عارضه یابی ۱۲۱۱ واحد تولیدی منجر به تثبیت اشتغال خبر داد و گفت: این امر به تثبیت ۴۶ هزار و ۷۶۰ فرصت شغلی در بنگاه‌ها منجر شده است.
منبع : ایسنا
پ
پ

حمیدرضا اله بداشتی در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته «کار و کارگر» برگزار شد، به تشریح برنامه‌های در دستور کار این سازمان اشاره و گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

وی تصریح کرد: اگر مشکلات جامعه کار و تولید حل شود، محصولی که تولید می‌شود، قدرت رقابت‌پذیری در بازار را خواهد داشت. ما به دنبال ترویج و گسترش فرهنگ کار هستیم تا با فرهنگ کار بهره وری و تولید را افزایش دهیم و به تثبیت اشتغال کمک کنیم.

اله بداشتی افزود: می‌توانیم کارگران را به تولید تشویق کنیم و با مصرف کالاهای ایرانی شبکه و زنجیره ارزش را به کالاهای ایرانی توسعه بدهیم.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در ادامه اظهار کرد: از ۴ تا ۱۲ اردیبهشت ماه به عنوان هفته بسیج کارگران و کارخانجات کشور است و همه ساله با حضور کارگران، کارفرمایان و شرکای اجتماعی و تشکل‌ها، تجدید میثاق با جامعه کار و تولید با آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) و در کنار آن تجدید پیمان با مقام معظم رهبری در تحقق راهبرد سال را داریم.

وی از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب در این هفته خبر داد و گفت: در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت امسال معرفی شهید شاخص از شهدای کارگری را در برنامه داریم که در حوزه فرهنگی شهید ابراهیمی به عنوان شهید شاخص جامعه کار و تولید معرفی خواهد شد و امیدواریم از ظرفیت زندگی و نام و یاد شهدا جامعه کار و تولید بهره مند شوند.

اله بداشتی با اشاره به احیای بنگاه‌های اقتصادی از ارزیابی و پایش ۱۲۱۱ بنگاه تولیدی خبر داد و گفت: با کمک گروه‌های جهادی سازمان بسیج کارگری، تعداد ۱۶۸۳ عارضه و مساله شناسایی و ۱۰۸۸ عارضه و مساله مرتفع شده است که این امر به تثبیت شغلی ۴۶ هزار و ۷۶۰ نفر فرصت شغلی در بنگاه‌ها منجر شده و ۳۳۱۷ نفر نیز به چرخه اشتغال افزوده شده است که این اشتغال در سامانه رصد وزارت کار ثبت می‌شود.

وی در عین حال از راه اندازی برخی خطوط تولید متوقف شده توسط مهندسان بسیجی با حداقل هزینه خبر داد و گفت: در این زمینه ۱۱۸۶ گروه جهادی در استان‌ها تشکیل شده، ۱۹۱ گروه جهادی در قالب سفیران تولید و ۱۹۳ گروه جهادی تحت عنوان واکنش سریع به رفع موانع تولید در بنگاه‌ها کمک کرده‌اند.

اله بداشتی افزود: جلسات اخوت کارگران و کارفرمایان در طول سال برگزار می شود ولی در هفته کارگر به طور ویژه‌تر دیده شده است و گروه‌های جهادی مردمی که بسیج سازماندهی کرده کارگر و کارفرما را چهره به چهره در کنار هم قرار می دهند.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار میزهای خدمت را در دو بخش شناسایی و احصاء مشکلات بنگاه‌ها و رفع موانع تولید تقسیم بندی کرده ایم که گروه‌های جهادی مسایل موجود واحدهای تولیدی و صنعتی را احصاء و پایش می‌کنند و با احصای مشکلات متوجه می شویم که کدام دستگاه‌ها باید پشتیبانی کنند. در این میزهای خدمت دستگاه‌های رفع کننده مشکل حضور دارند و نسبت به رفع مشکل آن واحد اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: میزهای خدمت به رفع موانع حوزه کارگری هم می‌پردازند و میزهای تخصصی خدمت با حضور روسای ادارات کار، تامین اجتماعی، مسئول شهرک‌های صنعتی و سایر اقشار و کسانی که می‌توانند در حوزه‌های مختلف معیشتی، حقوقی و قضایی، سلامت و ازدواج کارگران کمک کنند تشکیل می‌شوند. در کنار آن یک تیم رصدکننده نیز کار را دنبال می‌کنند تا کار شناسایی و رفع موانع زمانبر نباشد و سریع‌تر به سرانجام برسد.

وی یادآور شد: در هفته کارگر امسال رزمایش جهادگران فاطمی (حیدریون تولید) ۹ تا ۱۷ اردیبهشت ماه و به مناسبت تشکیل بسیج سازندگی برگزار می‌شود. این رزمایش با هدف رفع موانع تولید و رفع موانع و مشکلات کارگران است و تلاش داریم در این فرایند کار تخصصی انجام بدهیم و از مهندسینی که در دل واحدهای تولیدی هستند، استفاده کنیم. این گروه‌های جهادی در دل پایگاه‌های بسیج کارگران و کارخانجات سازماندهی می شوند. ما گروههای جهادی واکنش سریع را نیز سازماندهی کرده‌ایم تا در زمانهای بحران نظیر کرونا،‌ زلزله، سیل و سایر حوادث غیرمترقبه با آموزش‌هایی که دیده‌اند در کنار مردم خدمت رسانی کنند. گروههای دوم جهادی کسانی هستند که در ساخت خانه‌های محرومین و پروژه‌های مردمی و ساخت و مرمت و بازسازی خانه های کمیته امداد حضرت امام خمینی‌(ره) و بهزیستی مشارکت دارند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین تهیه جهیزیه نوعروسان و نقش آفرینی در امر ازدواج و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را از دیگر برنامه‌های هفته کارگر برشمرد و گفت: از دیگر کارهای گروه‌های جهادی گلریزان و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است که با استفاده از مبالغی که در این خصوص جمع آوری می‌شود، صورت می‌گیرد و آزادسازی زندانیان در مورد خانواده‌هایی که دچار استیصال مالی شده‌اند در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته اله بداشتی، هیات های اندیشه ورزی در دل استان‌ها و شهرستان‌ها و مرکز ایجاد شده تا از این طریق مشکلات جامعه کار و تولید و کارگران و کارفرمایان برطرف شود.

وی گفت: سال قبل چهار کارگروه مزد، کارگروه اقتصاد مقاومتی، کارگروه خدمت به کارگران و کارگروه جوانی جمعیت را تشکیل دادیم و امسال کارگروه راهبرد تحقق شعار سال را نیز ایجاد کرده‌ایم و امیدواریم با ظرفیتی که از دل بسیج و مردم داریم بهترین تصمیم‌سازی را داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات در پایان گفت: آمادگی داریم هماهنگی های لازم را به جهت بازدید از نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و سایر حوزه های هایتک به عمل آوریم. در عرصه پتروشیمی و حوزه فولاد گام‌های بلندی برداشته شده و ظرفیت تولید فولاد افزایش یافته است لذا افراد در صورت تمایل می‌توانند هماهنگی لازم را به منظور بازدید از طریق بسیج کارگران و کارخانجات استان‌ها داشته باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.