توصیه جنگ‌طلبانه فارن افرز به اروپا: نیروهای نظامی خود را به اوکراین بفرستید
03 اردیبهشت 1403 - 11:40
شناسه : 81306
1
نشریه آمریکایی «فارن افرز» در یادداشتی خواستار اعزام نیروهای نظامی کشورهای اروپایی به اوکراین شد. پیشنهادی که عمل به آن پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی برای جهان داشته و حتی ممکن است سایه جنگ در اروپا را گسترده‌تر کند.
پ
پ

این رسانه آمریکایی ‌با برشمردن دستاوردهای نظامی روسیه در مقابل اوکراین و با فرافکنی درباره تمایل روسیه به حمله به سایر کشورهای اروپایی، ‌بر لزوم حمایت نظامی گسترده تر اروپایی ها از کی‌یف و اعزام نیروهای جنگی با تجربه خود به آن کشور برای مقابله با مسکو تاکید کرد.

فارن افرز در روایتی جنگ طلبانه اعزام سربازان اروپایی برای کمک به ارتش اوکراین را اقدامی در راستای برهم زدن معادلات مسکو توصیف کرده و آن را موجب پیروزی نهایی کی‌یف برشمرد.

با این حال این گزارش از مخالفت‌های گسترده علیه این پیشنهاد نیز پرده برداشته و نوشت: کرملین از اظهارات امانوئل ماکرون، ‌رییس جمهوری فرانسه و دیگر مقامات اروپایی در مورد لزوم حضور نظامی اروپا در کنار اوکراینی‌ها خشمگین شد. از طرفی واشنگتن و برلین نیز به چنین پیشنهادی با عصبانیت پاسخ دادند. هم آلمان و هم ایالات متحده،‌ در واکنش به این توصیه و به امید کاهش تهدیدهای روسیه در مقابل هشدارهای جنگی اروپا، ‌کمک های خود به اوکراین را به شدت محدود کرده و از کشورهای جنگ طلب اروپایی به دلیل آنچه آنها تحریک غیرضروری مسکو می دانند انتقاد کردند.

نویسندگان این تحلیل با تاکید بر این که اروپا در حمایت از اوکراین در مقابل روسیه نیازی به پیروی از رویکردهای غیرقابل اعتماد ایالات متحده ندارد ادعا کرد: حضور نیروهای اروپایی، ‌به جای تحمل تشدید حملات روسیه، از گسترش درگیری و آسیب بیشتر به اقتصاد و زیرساخت های اوکراین جلوگیری می کند.

این گزارش در پایان با خطاب قرار دادن رهبران اروپایی برای تضمین آزادی و امنیت قاره سبز، ادعا کرد پیروزی اوکراین در برابر روسیه لازمه محافظت از اروپا در آینده است.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.