ان‌بی‌سی: علاقه آمریکایی‌ها برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ به پایین‌ترین حد رسید
03 اردیبهشت 1403 - 13:45
شناسه : 81312
0
طبق نتایج نظرسنجی جدید شبکه «ان‌بی‌سی نیوز»، میزان علاقمندی آمریکایی‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 به پایین‌ترین میزان در تاریخ آمریکا رسیده است.
پ
پ

در شرایطی که نظرسنجی‌های مختلف نشان از بی‌میلی رأی‌دهندگان آمریکایی به دو نامزد اصلی این انتخابات یعنی دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و جو بایدن دموکرات است، نتایج نظرسنجی جدید شبکه آمریکایی ان بی سی نیوز که روز گذشته (یکشنبه) منتشر شد، حکایت از آن دارد که تنها ۶۴ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی‌ به انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ «بسیار علاقمند» هستند و این در حالی است که در بازه زمانی مشابه در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، این رقم، ۷۷ درصد بود و هرگز قبل از این، تا این این اندازه در نظرسنجی‌های ان بی سی،‌ چنین رقمی از میزان علاقمندی پایین رأی‌دهندگان آمریکایی ثبت نشده بود.

طبق گزارش راشاتودی، فقدان تاریخی شوق و اشتیاق رأی‌دهندگان ظاهراً تاحد زیادی نمایانگر دیدگاه منفی نسبت به هر دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا است.
طبق نظرسنجی ان بی سی، تنها ۳۸ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی، دیدگاه مثبتی به بایدن دارند و به همین میزان، دیدگاه رأی‌دهندگان آمریکایی نسبت به دونالد ترامپ مثبت است.
نتایج نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهد که احتمالاً مشارکت آمریکایی‌ها بخصوص جوانان در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر تقریباً پایین خواهد بود. تنها ۳۶ درصد از رأی‌دهندگان زیر ۳۵ سال، علاقه بالایی برای مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال از خود نشان داده‌اند.
در حالیکه ۷۰ درصد از جمهوری‌خواهان و ۶۵ درصد از دموکرات‌ها به رقابت مجدد ترامپ و بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ علاقه زیادی نشان داده‌اند، تنها ۴۸ درصد از طرفداران احزاب مستقل چنین علاقه‌ای از خود نشان دادند.
این نظرسنجیها نشان می‌دهد که در رقابت تک به تک، ترامپ با ۴۶ درصد از بایدن با ۴۴ درصد پیشی خواهد گرفت اما اگر یک نامزد سوم نیز وارد شود، بایدن با ۳۹ درصد از ترامپ با ۳۷ درصد پیشی خواهد گرفت به این دلیل که ترامپ، آراء آن دسته از رأی‌دهندگانی را از دست می‌دهد که چون نامزدی جز بایدن نبوده است،‌به او رأی داده بودند.
طبق نظرسنجی ان بی سی، از ماه ژانویه تاکنون میزان محبوبیت بایدن با افزایش پنج درصدی به ۴۲ درصد رسیده است که به هرحال باز هم در مقایسه با دوره‌های مشابه پایین است زیرا ترامپ در همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۰، از محبوبیت ۴۶ درصدی بهره‌مند بود و «جرج هربرت دابلیو بوش» در آوریل ۱۹۹۲ در این بازه زمانی از حمایت ۴۳ درصدی برخوردار بود.

منبع: فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.