۷ نکته کلیدی سخنان سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام
05 اردیبهشت 1403 - 9:48
شناسه : 81371
1
عطوان تحلیل کرد: «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب به واکاوی سخنان روز سه شنبه «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پرداخت و هفت نکته بارز و کلیدی آن را مورد بررسی قرار داد.
پ
پ

عطوان با اشاره به سخنان روز سه‌شنبه ابوعبیده به مناسبت سپری شدن ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، به هفت نکته بارز سخنان وی به شرح زیر اشاره کرد:

نخست، خواستار تشدید واکنش مقاومتی در همه اشکال در همه میادین شد که این گواهی بر روزها و هفته های پرالتهاب در میادین رویارویی است.

دوم، تاکید بر اینکه دشمن همچنان در شن های غزه گرفتار شده و نتوانسته به جز کشتار، ویرانی و قتل کاری از پیش ببرد و ماندن یا خروجش در هر دو حالت هزینه آور است.

سوم، تاکید مجدد بر اینکه فشارهای نظامی، مقاومت را از پا درنخواهد آورد و خدشه ای در مواضع آن ایجاد نخواهد کرد، بلکه آن را ثابت قدم‌تر خواهد کرد و به هیچ وجه امتیازی نخواهد داد و حافظ حقوق کامل ملت فلسطین است.

چهارم، حماس از شروط خود شامل عقب نشینی اشغالگران از غزه، برداشتن محاصره، بازگشت همه آوارگان به دیارشان و شروع عملیات بازسازی عقب نمی‌نشیند و ماندگار و ریشه دار است.

پنجم، تمجید از عملیات وعده صادق و اینکه قواعد درگیری جدیدی ایجاد کرد و محاسبات دشمن را به هم ریخت.

ششم، اشاره به حوادث کرانه باختری و مقاومت فزاینده علیه اشغالگران و اوضاع آشفته صهیونیست ها و اینکه پیروزی برای مقاومت و نمایانگر سردرگمی و ناامیدی در میان صفوف دشمن است.

هفتم، تقدیر و تشکر از همه حامیان طوفان الاقصی از ملت‌ها تا گروه‌ها به ویژه در لبنان، یمن و عراق.

عطوان افزود: اینکه گروه‌های مقاومت ۲۰۰ روز در برابر ارتش قوی مورد حمایت سه کشور بزرگ آمریکا، انگلیس و فرانسه بایستند، آنهم در حالی که تانک و گنبد آهنین و ناو جنگی و جنگنده ندارند و با ۵۶۰ هزار نظامی بجنگند؛ پیروزی بزرگ و بی‌سابقه و مایه مباهات است.

این تحلیلگر ادامه داد: مقاومت در غزه محاصره شده، فرمانده اطلاعات نظامی اسرائیل را برانداخت و رژیم اشغالگر را مجبور به خروج نیروهایش از غزه به منظور کاهش تلفات کرد. مقاومت اسطوره بازدارندگی اسرائیلی را درهم شکست و همه طرح‌های دشمن را خنثی و موجب ایجاد رعب و وحشت در میان شهرک نشینان شد.

وی نوشت: به برکت گردان‌های مقاومت و پایداری آنها و وحدت میادین، یمن به کشوری بزرگ تبدیل شد که بدون ترس به مقابله با ناوهای جنگی و کشتی های تجاری آمریکا پرداخت و مناطق الجلیل الاعلی و الجلیل سفلی در شمال فلسطین اشغالی زیر آتش قرار گرفت و بیش از ۲۵۰ هزار شهرک نشین از موشکها و پهپادها حزب الله که در حال جنگ فرسایشی از جنوب لبنان است، گریختند. به برکت مقاومت همچنین مقاومت اسلامی عراق با قدرت وارد میدان شد و پایگاه‌های آمریکا را در عراق و سوریه و شهرک های ایلات و فرودگاه حیفا و سکوهای گازی کاریش هدف قرار داد.

عطوان اضافه کرد: ابوعبیده نامی غالب برای متولدین نسل پیروز در جهان عرب و اسلام شده و بشارت دهنده پیروزی و احیای روحیه عزت در کالبد امت محمدی و بیداری آن از خواب عمق است.

این تحلیلگر افزود: آیا اسرائیل جرات حمله به ایران، سفارتخانه یا مستشاران را خواهد داشت؟ پس از عملیات وعده صادق و گذشت ۲۰۰ روز از عملیات طوفان الاقصی، پاسخ «نه بزرگ» است. مادامی که یحیی السنوار(رهبر حماس در غزه) و مشاورانش نبرد جانانه را از غزه به پیش می‌برند و تا زمانی که ابوعبیده سرود پیروزی سر می دهد، این به منزله پایان دوره اسرائیلی و شکل گیری جهان عرب جدیدی است که عنوانش «مقاومت و شهادت بر ویرانه‌هایش» است.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.