محصولات معروف ایران‌ خودرو در نمایشگاه روسیه
23 مرداد 1401 - 17:19
شناسه : 36733
2

ایران خودرو با تارا و ریرا در نمایشگاه خودروی روسیه ۲۰۲۲ شرکت می‌کند. این خودروساز بزرگ ایران قصد دارد با صادرات محصولات خود به روسیه بخشی از بازار خودرو این کشور را به خود اختصاص دهد.

پ
پ

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از گجت‌نیوز، نمایشگاه خودروی روسیه ۲۰۲۲ از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مسکو برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور حضور خواهند داشت و گروه صنعتی ایران خودرو نیز قصد دارد با تارا و ریرا در این نمایشگاه خودرویی حضور پیدا کند.

کشورهای اروپایی و آمریکا پس از حمله روسیه به اوکراین برای آن تحریم‌های شدیدی را در نظر گرفتند و در این میان بسیاری از صنایع این کشور از جمله صنعت خودروسازی آن با محدودیت‌های زیادی مواجه شدند. علاوه بر این، بسیاری از خودروسازان بزرگ نیز از ترس تحریم‌ها به حضور خود در روسیه پایان دادند.

خودروسازان روسی به دلیل قطع همکاری با خودروسازان بزرگ و همچنین عدم دسترسی به قطعات مورد نیاز با مشکلات زیادی در تولید خودرو مواجه شدند؛ به گونه‌ای که شرکت‌های روسی اخیرا محصولات خود را بدون امکانات رفاهی و ایمنی مانند کیسه هوای ایمنی و ترمز ABS به بازار عرضه می‌کنند.

چنین شرایطی باعث شده تا خودروسازان ایرانی بتوانند از فرصت پیش آمده استفاده کرده و با صادرات محصولات خود به روسیه سهمی از این بازار بزرگ را به خود اختصاص دهند.

معرفی تارا و ریرا در نمایشگاه خودروی روسیه ۲۰۲۲

گروه صنعتی ایران خودرو در سال‌های قبل موفق شد تعداد محدودی از سمند TU5 را در بازار روسیه عرضه کند، اما با وجود این که این خودرو به دلیل دوام بالا در زمستان‌های سرد روسیه توانسته بود با استقبال قشر ضعیف مواجه شود، اما این خودرو داخلی به دلیل سیاست‌های اشتباه در عرضه و نامناسب بودن خدمات پس از فروش نتوانست در بازار روسیه حضور طولانی‌مدتی را تجربه کند.

اکنون با توجه به این که محصولات خودروسازان داخلی نسبت به سال‌های قبل تا حدودی ارتقا پیدا کرده، ایران خودرو قصد دارد محصولات خود را به بازار روسیه عرضه کند و سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهد.

خبرها حاکی از آن است که ایران خودرو در نمایشگاه خودروی روسیه ۲۰۲۲ قصد دارد تارا اتوماتیک و ریرا را به معرض نمایش بگذارد. گفتنی است ایران خودرو مدل نهایی ریرا را هنوز در بازار ایران پرده‌برداری نکرده و اکنون قصد دارد آن را در روسیه معرفی کند.

تارا اتوماتیک در تیپ جدید یکی دیگر از محصولات ایران خودرو برای نمایشگاه خودرو روسیه ۲۰۲۲ خواهد بود؛ این سدان داخلی نسبت به قبل از لحاظ ظاهری و سطح امکانات ارتقا پیدا کرده و در پاییز ۱۴۰۱ روانه بازار ایران خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.